De website is het nummer-1 middel om te laten zien wat je anders maakt dan anderen. In 2017 gebruikt elke klant, dus ook jouw A-klant, je website om 'bewijzen' van betrouwbaarheid en vakmanschap te vinden voordat ze tot gesprek of koop over gaan.
We bedenken, ontwerpen en realiseren al ruim 10 jaar complete websites van propositie ontwikkeling, tekst en beeld tot aan technische oplevering. Alles perfect afgestemd om optimaal aan te sluiten bij de toegevoegde waarde voor de klant.
De meest voorkomende valkuilen waarvoor je op moet oppassen
Hieronder de top-5 items die je als eerste voor elkaar moet hebben om te zorgen dat bezoekers niet direct afhaken.
Surf eens naar je site zoals hij nu is, kijk mee door de ogen van je A-klant.
Kun je direct antwoord geven op de onderstaande vragen?
- Wat is dit?
- Wat hebben ze hier?
- Wat maakt het anders dan anderen?
- Wat kan ik hier doen?
- Waar moet ik klikken?
Als je op 1 van de 5 vragen niet direct antwoord kunt geven, verlies je elke dag bezoekers, ze haken snel af.
De bezoeker stelt zichzelf ook de volgende vragen over je organisatie:
- Is dit een betrouwbaar bedrijf?
- Wat zijn de ervaringen van klanten?
- Welke belangrijke dingen worden mij niet verteld?
Iedereen maakt beslissingen op basis van voordelen en risico’s. Als je klanten of partners wilt overtuigen, moet je ook ingaan op de onzekerheden en twijfels. Geef klanten informatie waarmee ze de risico’s snel(er) kunnen inschatten, maak het 'bespreekbaar'. Zorg dus voor dat je reputatie makkelijk na te trekken is, via bijvoorbeeld de Business Analyst, erkende instituten of Social Media. Maak het de potentiële klant makkelijk om snel te kiezen.
Is de website van jouw organisatie effectief?
Een effectieve website doet wat hij moet doen. Wat moet de website voor jouw organisatie doen? En wat doe hij op dit moment? Soms zijn websites niet gemaakt om écht iets voor elkaar te krijgen. Wellicht herken je een van de volgende websites:
- De toegevoegde waarde is niet duidelijk - klanten lopen snel voorbij een winkel met een lege etalage
- Het is een veredelde brochure - als een klant een brochure wilt, dan vraagt hij deze wel aan
- Het is een visitekaartje - leuk voor de kaartenbak, maar alle contacten staan al op LinkedIn
- Er staan geen recente berichten op - de klant weet niet of je wel een gerespecteerde organisatie bent
- Alles staat erop - de klant ervaart je organisatie als 'rommelig' en voelt zich niet serieus genomen
Speelt er in jouw organisatie een van volgende vragen?
- We willen een moderne website die onze toegevoegde waarde goed overbrengt
- We willen ook online klanten werven
- We willen een campagne starten
- We willen onze online aanwezigheid op orde hebben
- We willen ook op de mobile telefoon aanwezig zijn
Dan kunnen we je zeker verder helpen om de strategie voort te zetten via je website. En alle mogelijkheden eruit halen die erin zitten.
Wat levert samenwerking op?
- Volledige integratie van de overtuigingsstrategie: Het ongewone Aanbod, het Merk, de Marketing en controle over de Klant Beslis momenten
- Een modern Design van een doorgewinterde Corporate Designer met 15 jaar evaring
- Aantrekkingskracht op de producten en het Merk, zowel in beeld als in tekst
- Beschikking over de expertise van een online team, zoals programmeur, tekstschrijver, SEO-specialist, en andere specialisten
- Een website die helemaal is ingericht om het online doel te bereiken
- Een soepele samenwerking tussen ons team en jouw organisatie
Vier je onderscheidend vermogen en laat de overtuigingsstrategie zien met visueel design