Overstappen naar een ander marketing/communicatie buro geeft gedoe, je weet niet wat je gaat krijgen. Bij je huidige buro blijven kan soms ook niet meer.
Het hele marcom traject kun je niet bij 1 grote partij neerleggen. Die hoofdprijs kun je niet betalen met een headcount van 25 tot 50.
Toch heb je diverse specialismen nodig om op alle fronten de juiste kwaliteit te krijgen.
- Google adwords consultant
- Webtechneut
- Applicatie ontwikkelaar
- Communicatie specialist
- Marketing specialist
- Digital marketing specialist
- UX designer
- Design thinker
Het wordt lastiger om de Total Costs of Ownership te berekenen naarmate je meerdere externe partijen inhuurt. Dat is waar, maar je kun wel betere kwaliteit krijgen waardoor je organisatie makkelijker groeit.
Met mijn klanten bespreek ik regelmatig dit soort situaties; wat heeft je bedrijf nu nodig en wat is de slimste weg. Losse experts, of juist een marcom buro inhuren? Of toch zelf iemand op marcom aannemen?
Ik zie het bij klanten die op deze tweesprong staan, ze zijn blij met goed advies, ervaring en de juiste kritische vragen om een goede beslissing te nemen...
Het gaat maar om 1 vraag: Wat heeft mijn bedrijf NU nodig?