Voorbeeld:Oude brochure links, nieuwe brochure rechts
Organisatie in glastuinbouw vermarkt een uniek concept
Restwarmte en CO2 afkomstig van de industrie worden hergebruikt. Daardoor wordt er in het gebied duurzaam en milieuvriendelijk geproduceerd. De beschikbaarheid van de warmte en CO2 en daarmee de contuiteit van uw tuinbouwproductie is gegarandeerd. Dankzij dit concept kunt u altijd beschikken over goedkope en milieuvriendelijke warmte en CO2.
Probleem:
Er bestaat een brochure met de oude branding die vanuit de directeurskamer is geschreven en de kweker niet aanspreekt.
Doel korte termijn:
Een brochure om aankoop gesprekken met de kwekers te ondersteunen voor verkoop van 300ha duurzaam en milieuvriendelijk tuinbouwgebied.
Doel langere termijn:
Kwekers én bestuurders in de regio/provincie laten zien dat het tuinbouw concept bij de kwekers aanslaat.
Voorstel:
Taalgebruik en styling gebruiken waar de kweker én zijn partner enthousiast van worden. Zowel het zakelijke als privé aspect erin verwerken.
Vertaling:
Kleurrijke 8-pagina brochure met alle unieke aankoop redenen in zeer kernachtige woorden die de kwekers zelf gebruiken. Het prettige gevoel van het mooie Zeeuwse landschap en de cultuur loopt door de brochure heen.
Een nieuwe styling en logo ontwikkeld en de teksten zijn geschreven in perspectief van de tuinder die zich wellicht in dit gebied wil vestigen: schaal vergroting, leverbetrouwbaarheid van warmte en CO2, duurzaam ondernemen en gunstige prijs.
Resultaat:
- Commercieel manager gebruikt de brochure als leidraad om aankoop gesprek te voeren.
- Het concept is in concrete taal van de kweker uitgelegd.
- De kwekers voelen zich aangesproken.
- Een passende slogan bedacht die we blijven inzetten.
- Binnen een half jaar waren er serieus geïnteresseerde kwekers aan tafel.
- Met de brochure is de styling in tekst en beeld bepaald.
- Doorvertaling naar website (+content), advertenties, beurswand en huisstijl is in onze studio geïmplementeerd.
Lees hieronder het bericht over de recente deal in september 2013
> Kwekerij van Adrichem bouwt nieuwe kas voor trostomaten
Totale verkoopwaarde van het gebied: ± E 60 miljoen
Voor Glastuinbouw Zeeuws-Vlaanderen hebben we het volgende gerealiseerd:
- Styling (inclusief logo)
- Beeldgebruik en beeldmontages
- Tone of voice die de propositie versterkt
- Complete website (redactie, teksten, design, technische realisatie)
- Design verkoopbrochure
- Design expo banners
- Advertenties online/offline (telegraaf, vakbladen, groentennieuws)
- Expert publicaties
- Presentaties
Website: gtzv.nl archief