Vergroot je business in volume, markt en winst

met de Convincing Power Principes

Case: Brochure Glastuinbouw Zeeuws-Vlaanderen

sep. 26 2012
 

Voorbeeld:Oude brochure links, nieuwe brochure rechts

Organisatie in glastuinbouw vermarkt een uniek concept

Restwarmte en CO2 afkomstig van de industrie worden hergebruikt. Daardoor wordt er in het gebied duurzaam en milieuvriendelijk geproduceerd. De beschikbaarheid van de warmte en CO2 en daarmee de contuiteit van uw tuinbouwproductie is gegarandeerd. Dankzij dit concept kunt u altijd beschikken over goedkope en milieuvriendelijke warmte en CO2.

Probleem:

Er bestaat een brochure met de oude branding die vanuit de directeurskamer is geschreven en de kweker niet aanspreekt.

Doel korte termijn:

Een brochure om aankoop gesprekken met de kwekers te ondersteunen voor verkoop van 300ha duurzaam en milieuvriendelijk tuinbouwgebied.

Glastuinbouw Zeeuws-Vlaanderen

Doel langere termijn:

Kwekers én bestuurders in de regio/provincie laten zien dat het tuinbouw concept bij de kwekers aanslaat.

Voorstel:

Taalgebruik en styling gebruiken waar de kweker én zijn partner enthousiast van worden. Zowel het zakelijke als privé aspect erin verwerken.

Vertaling:

Kleurrijke 8-pagina brochure met alle unieke aankoop redenen in zeer kernachtige woorden die de kwekers zelf gebruiken. Het prettige gevoel van het mooie Zeeuwse landschap en de cultuur loopt door de brochure heen.

Een nieuwe styling en logo ontwikkeld en de teksten zijn geschreven in perspectief van de tuinder die zich wellicht in dit gebied wil vestigen: schaal vergroting, leverbetrouwbaarheid van warmte en CO2, duurzaam ondernemen en gunstige prijs.

Resultaat:

  • Commercieel manager gebruikt de brochure als leidraad om aankoop gesprek te voeren.
  • Het concept is in concrete taal van de kweker uitgelegd.
  • De kwekers voelen zich aangesproken.
  • Een passende slogan bedacht die we blijven inzetten.
  • Binnen een half jaar waren er serieus geïnteresseerde kwekers aan tafel.
  • Met de brochure is de styling in tekst en beeld bepaald.
  • Doorvertaling naar website (+content), advertenties, beurswand en huisstijl is in onze studio geïmplementeerd.

Lees hieronder het bericht over de recente deal in september 2013
> Kwekerij van Adrichem bouwt nieuwe kas voor trostomaten

Totale verkoopwaarde van het gebied: ± E 60 miljoen

Voor Glastuinbouw Zeeuws-Vlaanderen hebben we het volgende gerealiseerd:

Website: gtzv.nl archief


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: