Overtuigende content. Je kunt er veel mee bereiken, maar het is best een ‘lastig dingetje’.
In de overtuigings strategie speelt content vaak een belangrijke rol. Als ik naar mezelf kijk consumeer ik toch al gauw 5 artikelen en 40 uitspraken/opmerkingen van op social per dag. Dat zijn directe berichten vanuit bedrijven/contacten, dus zonder tussenkomst van de standaard media.
Tegelijk zie ik bedrijven - inclusief mezelf - worstelen met de tijdsinvestering die je nodig hebt om regelmatig goede content voor je A-klanten te maken. En wat levert het op? Ook dat vraagt een flinke tijd/geld investering precies achter te komen.
Is het wel verantwoord om zoveel resources op content marketing in te zetten?
Precies de reden dat een klant besloten heeft de content niet meer serieus in te zetten, maar door een assistent/stagière te laten oplossen. Wel zichtbaar blijven op LinkedIn, maar zonder contentplan en low profile.
Terechte keuze van die klant? Ik denk het wel. Voor nu dan. Zolang ze nog voldoende nieuwe klanten via andere routes krijgen.
Hap-snap marketing zonder een echt plan werkt nauwelijks.
.