Vergroot je business in volume, markt en winst

met de Convincing Power Principes

"Handel is handel"

aug. 21 2019
 

'Dit kunnen we makkelijk realiseren, dus we doen het. Handel is handel' is het motto van je bedrijf.

In de loop van de jaren stijgt het aantal orders, de omzet stijgt, kosten stijgen, het aantal gewerkte uren stijgt en ook het aantal klachten stijgt. De organisatie kraakt en wordt instabiel: wat nu?

Stel, je besluit om vanaf nu alleen nog de beste klanten bedienen. Bezuinigen op het klantenbestand als oplossing om de wildgroei aan kostbare klanten in te dammen.

Een slim besluit denk ik in deze situatie. Neem afscheid van:

  • Te veel tijd besteden aan de frustrerende dingen
  • Voor klanten diensten leveren die niet in lijn zijn met waar je over 3 jaar wilt staan
  • Werkzaamheden waar je medewerkers op afbranden en een baan bij conculega's zoeken

Maar hoe realiseer je dit?

Het korte antwoord:

  • Werk meer vanuit de kerncompetenties die in je bedrijf aanwezig zijn
  • Kijk welke belangrijkste klanten écht passen en profiteren van je kerncompetenties
  • Onderzoek voor welke diensten de beste klanten graag een upsell zouden willen. Dit kan richtinggevend zijn om de kerncompetenties uit te breiden.

Het lange antwoord:

  • Neem even contact met mij op...


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: