Hoe weet je wat voor een website je nodig hebt? En welk budget hoort daarbij?
Het korte antwoord waar veel ondernemers voor kiezen: 'afkijken bij de buren' en een soortgelijke website template gebruiken. Gewoon wat laten tweaken voor een strakke prijs en hop online..
En het lange antwoord?
Een nieuwe website is best 'een lastig dingetje'.
Wat ik met klanten doe is aangeven welke opties het meest geschikt zijn voor je bedrijf, doel en situatie zodat je een verstandige keuze kunt maken en achteraf geen spijt krijgt.
Eerst moet je bepalen wat je website in de communicatie minimaal moet doen (must have) én wat je overige wensen zijn (nice to have).
Om hier een goed antwoord op te geven is het nodig je conversie-stappen en communicatie doelen helder te hebben.
En dan komen de volgende keuzes alweer opdoemen:
- Wat zijn de SEO targets
- Hoe scheid je vaste en veranderlijke content
- Is de site met moderne front-end techniek opgezet
- Welke techniek en CMS systeem
- …
De complete lijst is ein-de-loos.
In een Website goals and discovery workshop stel ik je voor de belangrijkste keuzes, geef achtergrond en perspectief zodat je 'als vanzelf' de beste richting kiest die bij je past.