Het traject van lead tot betalende klant kent (te) veel hindernissen. Je bedrijf draait al een tijd en je merkt dat het proces van eerste contact met een lead tot aan het verwelkomen als klant niet optimaal loopt.
Bij veel BtB bedrijven duurt dit traject tussen de 3 en 6 maanden. Bij ingewikkelde producten is dat nog langer; een forse investering in resources.
Een kleine verbetering levert bij elke lead weer besparing op. Maar het verbeteren is vaak een uitdaging: de conversie-keten loopt door gehele organisatie heen en je wilt geen ongewenste verstoringen.
Zeker softwarebedrijven moeten meer dan 30% van hun resources inzetten voor development, naast de sales, support, etc.
Het frustreert wanneer je conversie en support niet lekker gaat, zeker wanneer je denkt aan de omzet die je mist en de remmende factor op groei.
Start dan met "Optimaliseer je conversie: Upgrade & go". Hiermee maak je een frisse herstart met verbeterpunten van je conversie of support. Je krijgt snel handvatten waar de prioriteiten liggen, waar de grootste winst gehaald kan worden.Tijdens een workshop bundelen we kennis van je team en komen we met heldere resultaten en restart & go-aanpak.
Wellicht is de support bij het gebruik van je product is ook niet echt effectief. Veel bedrijven beloven goede support om hun belemmering tot aankoop weg te nemen, om klanten sneller te overtuigen. En om klanten te behouden. De keerzijde is dat het al snel veel tijd opslurpt, terwijl die tijd juist nodig is voor (door)ontwikkeling van het product.
Plan een inspiratie gesprek in of neem contact op om te ontdekken hoe "Optimaliseer je conversie: Upgrade & go" ook bij jouw bedrijf de weg naar meer omzet en optimalisatie inzet.