De eigenschappen van abstracte producten zoals Software bepalen of je kernklant het graag wil kopen of niet: lost het hun probleem op? Het moet goed aansluiten bij het urgente probleem waar de klant tegenaan loopt, anders is de kans heel klein dat klant het product gaat kopen.
Zorg dat je het product makkelijk kunt aanbieden en vermarkten, en schaalvergroting kunt toepassen. Met andere woorden: met een aantrekkelijk en vereenvoudigd aanbod stijgt je omzet sterk!
Denk daarbij aan low-end, middle-end en high-end producten die aansluiten op de manier van marketing die bij je klant een je bedrijf past.
Je voegt al snel een paar producten toe, maar hoe voorkom je heel druk bent met een spagettie van producten en diensten zonder stijging in omzet? Producten en het businessmodel zijn nauw met elkaar verweven. De nieuwe wereld waarin klanten het business model omver gooien moet je een op een andere manier met je kennis, klantbehoeftes en producten omgaan.
Met praktische stappen kun je Producten voor je organisatie creëren of aanpassen. Het is de beste en bewezen manier om in deze tijd abstracte diensten en services succesvol te verkopen. Hoe je aantrekkelijke producten kunt maken of hoe je bestaande producten veel beter verkoopbaar leer je in een kort traject van 2 middagen en follow-up bestaande uit twee voortgangs meetings en een aanbeveling.